410D-10
Lokomotywy spalinowe Ls410D w latach 1972–75 produkowane były w Zaodrzańskich Zakładach Przemysłu Metalowego im. M. Nowotki „Zastal” w Zielonej Górze. Z wyprodukowanych 51 sztuk pozostało zaledwie kilka egzemplarzy. Przeznaczeniem lokomotyw Ls410D było prowadzenie lekkich prac przetokowych na terenach zakładów przemysłowych, portów, przy wznoszeniu nowych obiektów przemysłowych itp. Konstrukcja układu napędowego i mechanizmu sterowania sprawiały, iż spalinowozy te nadawały się do powadzenia prac w miejscach cechujących się jazdami na krótkich odcinkach toru, częstymi rozruchami i zmianami kierunku jazdy. Do ich napędu użyto silnika SW400 na licencji brytyjskiej firmy Leyland, znanego z kombajnu Bizon czy autobusów Autosan H9. Pojazdy te nie były wyposażone w pneumatyczny hamulec zespolony. Lokomotywa Ls410-10 wyprodukowana została w 1972 roku i przez cały okres eksploatacji stacjonowała z Cegielni Brzostów, pod Jarocinem. W 2009 roku, dzięki życzliwości firmy „Cerabud” S.A. Krotoszyńskie Przedsiębiorstwo Ceramiki Budowlanej udało się TKW pozyskać ją po cenach preferencyjnych na cele muzealne. Po przetransportowaniu spalinowozu do jarocińskiej lokomotywowni w ramach warsztatów konserwatorskich przeprowadzona została jego renowacja zewnętrzna. Lokomotywa jest w trakcie przywracania do sprawności technicznej.