Wagon serii DBhixt, typu 102A
Wagon bezprzedziałowy pasażerski 2 klasy typu 102A, serii DBhixt do ruchu lokalnego, potocznie nazywany Ryflakiem (ze względu na ryflowane blachy boczne pudła) wyprodukowany został w 1966r. w zakładach Hipolita Cegielskiego w Poznaniu. Wagon posiada konstrukcję spawaną i wózki typu 102A. W latach 1964-66 wyprodukowano 315 egzemplarzy (36 sztuk w zakładach H. Cegielskiego w Poznaniu oraz 279 sztuk w zakładach Pafawag we Wrocławiu). Długość wagonu ze zderzakami wyn. 24210mm, waga 36000 kg. Prędkość maksymalna 120km/h. Wagon będący w posiadaniu TKW do końca służby przewozowej pracował w Stalowej Woli Rozwadowie. Następnie wykorzystywany był jako pomieszczenie gospodarcze dla obsługi nieczynnej lokomotywy ET21, służącej do ogrzewania wagonów pasażerskich. W 2008 roku Przewozy Regionalne podjęły decyzję o kasacji niewykorzystywanego i zdewastowanego wagonu. Ze względu na niewielką ilość zachowanych w kraju egzemplarzy tego jakże popularnego niegdyś typu wagonów TKW zdecydowało się na jego zakup na cele muzealne. Wagony typu 102A jeździły do 1992r.w składach pociągów prowadzonych jarocińskimi parowozami.